etter en hard dag har jeg faktisk funnet senga allerede, sammen med fullet Sebastian.

Er forkjølet og har rennende nese, tett nese, sår hals, vondt i hodet og jeg hoster noe grusomt. Ikke gøy å vere meg disse dagene.

Det at vi ikke har fått igjen vannet gjør ikke saken noe bedre heller.

Skal ikke sove helt ennå, men skal lese litt i boken jeg skal bruke til særemnet mitt. Må bli ferdig med den så snart som mulig.

I forgårs klarte faktisk jeg å skli på isen med Sebastian i armene mine. jeg fallt og skrapet opp det ene kneet mitt veldig, og stakkars gutten min falt på nesen. Det var mye blod og jeg så for meg både tenner i tusen biter og besen brukket. Vi dro rett på legesenteret for en sjekk, der vi fikk bekreftet at det kun var skrubbsår. En stk lettet mor, og en stk rudolf nese bebis. Jeg er bare så lettet for at det gikk bra. Skrekkopplevelse var dette her, absolutt.




Nå er jeg akkurat ferdig med dagens trening. Ble en tidlig styrkeøkt, noe jeg elsker for da er jeg ferdig med trening, har mere energi og mange timer igjen av dagen!

Kom hjem og blandet sammen min flotte milkshake som består av melk, kakaopulver(raw), sjokoladeprotein og en fryst banan. namnamm!

koser meg med den nå før jeg skal samle sammen klær og komme meg til et sted å dusje. Har vell ikke fortalt det før men vannet er fryst hos oss, har ikke hatt vann på over 3 dager nå. Plutselig merker man hvor avhengig man er av vann.

senere legger jeg ut hva jeg fikk fra iherb pakkene. Ja pakkene, for jeg fikk min andre pakke i posten i dag!

love it!




endelig kom den, pakken jeg har ventet på. er en til underveis som jeg tror er rett rundt hjørnet :-)

I denne pakken fikk jeg atkins sin apple crisb bar, som jeg skal teste ut som pausemat i dag. Den ser hærlig ut, gleder meg!

ser den ikke god ut?

forteller om resten jeg fikk tilsendt i løpet av dagen eller i morgen. Nå skal det jobbes!




Nå har vi fått gått gjennom vårt nye program med litt nye øvelser. Egentlig liker jeg alle øvelsene i dette programmet.  Smal benkpress, sumomarkløft, front knebøy, pullups(assisted), hammercurl, stående hantelløft. Og flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Positiv overasket over hvor gøy øvelsene var, og ingen som jeg må pine meg gjennom ( dvs, front utfall fra benk....)

I dag blir det bare  tur med hunden, vet ikke hvor jeg skal gå, men skal ta en lang tur ihvertfall! Slite meg godt ut tenker jeg. 

Hadde jo styrketrening i går, og så var planen handball senere, men da jeg kom til handballbanen så prøvde jeg meg på jogging, som er oppvarming. Desverre meldte hodepine sin ankomst, og selv med en smertestillende så hjalp den ikke nok. Ble sittende å se på treningen før jeg dro hjem og sov godt.

 Har egentlig ganske fullt program i dag, etter turen må jeg få orden på klesvasken, har vært sløv i det siste. Alt for mye skittentøy nå. Skal legge sammen en haug med klær og få vasket en haug også. Så må jeg kjøpe mere mat til Nelly, hun er straks tom. Det går en sånn diger 15 kg sekk eller hva det er hver mnd. 700kr. Hun bruker Royal Canin merket. Kjøpes på dyrebutikken.

Så skal jeg besøke min kjære Tina, som har ei lita søt jente som jeg ennå ikke har møtt. Gleder meg til å se den lille engelen.

Ellers må jeg sette meg ned med særemne og jobbe godt med det, trenger god karakter. Selv om jeg heller vil satse på andre oppgaver enn denne. 


Godgutten min <3




i går var jeg på et forsinket julebord med jobben vår. kalte det enkelt og greit for januarbord vi.

Hadde det utrolig gøy, mye dansing og kjekke folk!

I dag har jeg tatt det med ro. Vi var i selskap og jeg spiste.ltt kake og slikt, kjente jeg hadde stort søtsug etter å ha holdt meg ganske sunn lenge. Nå skal jeg snart sove og starte en ny uke i morgen med to timer gym. Og så en time med tur også. vikig å.komme i rutiner igjen etter en slapp helg.

Kos med godeste gutten min. alltid like hærlig å få han hjem igjen <3




Jeg er sykt trøtt i dag. For lite søvn er et stort problem for meg tror jeg. Har jo søvnsyndrom eller hva jeg skal kalle det, så søvn er noe jeg sliter en del med i hverdagen. DSPS er syndromet.

Var nesten så jeg forsov meg i dag, men rakk det faktisk akkurat. Nå har jeg enda engang 3 timer fri. Tror tirsdag og fredag blir mine favorittdager. Det er faktisk en positiv ting med disse fritimene. Jeg skal få gjort alt av lekser og slikt på skolen, så slipper jeg å tenke på dette hjemme. For når jeg er hjemme har jeg faktisk endel andre ting å gjøre. 

Er ferdig rundt 2, da skal jeg som vanlig hjem og gå tur med hunden. Vi får se om jeg kvikner til etter litt kaffe, kanskje det blir fjelltur istedenfor bare å gå en runde. Om jeg orker. Skal også på trening senere, nytt program og jeg skal teste max i benkpress! Spennende å se hvor mye jeg klarer. Trente på 30 kg nå sist gang på 4x6.

Så skal jeg en tur til mamma å ta målene mine, er ganske sikker på at jeg har krympa inn litt. Vet ikke hvor mye, men jeg bør ha gått inn litt i cm, håper på det, da jeg ikke hadde noen problemer med å få på meg en topp i S på butikken.

 Fant meg en ny fin sang i dag.
Eyes on Fire - Blue Foundation

Listen and like.



 




Jeg var ferdig på skolen klokka 11, og dro da hjem for å få inn en tur med hunden før jeg skulle på jobb. Nå er jeg ferdig med turen, og slapper av litt før jeg skal på jobb.

Jeg har hatt det problemet med at hvis jeg begynner å jogge, så blir hunden uskikkelig på den måten at hun løper forran meg, stopper opp og hopper og biter etter båndet og litt da etter meg for å få stoppet meg. Derfor har det vært umulig for meg å jogge før, men jeg tenkte at jeg kan da ikke bare gi opp. Og hun er nå mye flinkere, dvs det er av og til hun begynner å bite etter båndet. Men da gir jeg henne bare "nei" lyden og skubber henne ned. Da gir hun seg og løper forran og ved siden av meg et stykke. Så i dag fikk jeg faktisk lagt inn litt jogging på turen! Er så glad, føler det er mye bedre å få jogget enn å bare gå fort.  Så fremover blir det nok mere jogging. Hunden får jo også opp pulsen litt mere også, så godt for både meg og henne!

Nå må jeg gjøre meg klar for å dra på jobb, så blir det handball senere i kveld. 

 




Eller kanskje ikke. Sitter her og har fritime. Prøver meg på lekser, går helt greit. Bortsett fra de få gangene det er noe jeg ikke helt fortstår i matte, og der er ting som ikke står godt nok forklart i boka. Jeg er altså ikke noen mattenerd, selv om jeg har god forståelse bare jeg får det forklart på riktig måte. 

Dette kapittelet handler om rette linjer, er allerede gørr lei av å tegne grafer. Men slik er det, man må bare fortsette. jeg skal ha bra karakterer. Punktum finale.

Etter skole skal jeg gå tur med hunden, skal gå en runde slik at jeg ender opp hjemme hos mamma, skal låne bilen hennes å hente lillegullet mitt i bhg. 



Se så gøy! Eller ikke, gleder meg til å trene og hente lillegull jeg nå. <3




Skolen er igang, og jeg har fått hentet både bøker og timeplan. Husker nå hvor kjedelig det er å sitte stille i over en time og se fremmover. Jeg sliter også med å sitte i ro så lenge, så jeg makker alltid med ett eller annet, bytter sittestilling og slikt.  Men men, heldigvis blir nok de fleste timene fyllt med oppgaver å gjøre, så det er greit.

Har skole til 3 i dag. Etter det så skal jeg gå meg en lang tur med hunden, det fortjener hun. Og så er det faktisk sol i dag, så blir ekstra gøy, og man får lyst til å gå lengre enn hvis det hadde regnet. 

Skal en tur på trening i dag, styrketrening vel og merke. Gangsperren fra forrige onsdag har gitt seg, og jeg er klar for nye knebøy. (ja jeg var på trening søndag, men andre øvelser) Deilig å komme godt igang, spesielt når jeg har vært så flink å gå tur. Merker det godt på kroppen at jeg beveger meg mere. Og det skal jeg fortsette med. Håper vekten slipper taket. Noe jeg faktisk tror kommer til å skje nå.

Lurer på hva jeg og Sebastian skal finne på når jeg har hentet han i bhg. Tenker jeg skal begynne å lage til rommet hans, det blir han nok kjempeglad for! En av tingene som skal stå på rommet hans, er den nye store bamsen han fikk til jul. Den fyller opp rommet, og Sebastian liker den ordentlig godt.


På julaften, måtte håndhilse på den nye kameraten sin. 




Nå er jeg akkurat kommet hjem fra en halvtimes gåtur med vofsen, merker jeg har satt opp tempoet og får opp pulsen en del mere enn hva jeg gjorde før. Lå på 155 i gjennomsnitt og høyeste var på 180. Jeg er fornøyd med det. Må jo stoppe når hunden skal tisse og slikt, kan ikke bare dra henne med meg. Så blir en del stopp på veien som får pulsen ned litt. Btw, 287 Kalorier forbrent også. Love it.

Ellers har jeg også hatt en time med gym i dag. "chachacha" får opp pulsen, deretter rugby som også har løping og slikt. En løype hvor vi skulle hoppe over benker med beina samlet og litt spurting gjorde også susen. Så var det avslapping med badminton til slutt. Godt med den gratis ekstra treningen, god start på uka!

Før jeg gikk på tur med Nelly så spiste jeg frokost (etter skolen). Jeg laget meg havregrøt med proteinpulver. Godt og sunt! 

Havregrøt:

Vann
Havregryn
Stevia
Salt
Kanel
Proteinpulver
Fiberhusk

Hvor mye du skal bruke avhenger av hvor stor porsjon du lager, jeg tar vann og havregryn på øyemål ca. Noen klyper salt, en dæsj stevia og masse kanel. 1 ts fiberhusk og en scoop proteinpulver(1 måleskje som følger med boksen).

Enkle ingredienser. Proteinpulver, fiberhusk og stevia har jeg kjøpt på iherb.com. Som jeg kjenner jeg må besøke en tur når lønna kommer, trenger mere proteinpulver og diverse andre ting. Iherb er en FANTASTISK side,bare så dere vet det.

Er så deilig å tenke på at klokka ikke engang er 12, og jeg er ferdig med 2 aktiviteter som forbrenner kalorier, hadet bra fett og store tall på vekta. Slank og fin her kommer jeg!

Jeg er ennå dødsfornøyd med pulsklokka mi, den gir meg så utrolig mye mere motivasjon! Anbefaler alle som vil komme igang med trening å skaffe seg en.

Er ikke mye bilder for tiden. Kan godt ta bilde og legge ut, men blir bare masse bilder av meg som trener.  Eller, her får dere et bilde fra i går, gode Nelly jenta mi på tur.



 

 




I dag så sov jeg ganske lenge, satt jo oppe til langt på natt og spilte cod da. tiden flyr når man har det gøy, ikke sant?

ett av mine mål for 2013 er å ta bedre vare på meg selv, så jeg har bestemt meg for at håret mitt skal prioriteres mye mere. minimum en hårkur i uka, og den tok jeg i dag. håret blir så glatt og fint. 

Vi ryddet også en del hjemme, bestemte meg for at i morra skal jula pakkes bort. skulle ønske jula varte lenger, den er så koselig med all pynten og lysene. Til neste år så skal jeg gå inn i jula som en ganske forandret person, ihvertfall kroppen.

Jeg fikk også gått en times sammenhengende tur med Nelly, godt å komme seg ut å lufte seg. ett av mine andre mål, minimum en tur om dagen, på ca en halvtime minst. 

Etter både rydding og tur så dro jeg og Merete på treningsenteret. En hærlig måte å avslutte uka på, glemte såklart pulsklokka mi hjemme, men den blir med neste gang, garantert!

i morgen er det skole ijen, gym og mere gym. og så ferdig, men en forandring er at jeg nå skal på skole hver dag frem til sommeren igjen. fokus skal vere på topp og det skal karakterene også.

Etter skole blir det tur med vofsen og deretter jobb. og så handballtrening etter jobb. Og vips så var dagen over. men men, slik er livet.







Det er utrolig hvor avhengig man er av at mobilen skal virke til en hver tid. Og i dag sviktet den meg totalt. Skulle opp 08.45. Ble ringt av jobben litt over klokka 10. Hvor var jeg ? Vell, jeg lå fortsatt og sov, og alarmen hadde ikke laget en lyd. Full fart opp og komme seg på jobb i en fei. Hater å forsove meg, og stresset det fører med seg.

Dermed ble det ikke noen tur på hunden, slik jeg hadde planlagt. 

Etter jobb dro jeg hjem og skiftet, ble hentet av Merete for vi skulle sta og trene på senteret. Vi har aldri trent på senteret på lørdager før, og viste såklart ikke at det faktisk stengte 18.00! Veldig gøy for oss som var helt klar for å løfte litt vekter. Men vi fant ut at vi kunne ikke bare dra hjem og legge oss på sofaen, vi skulle jo trene og hadde satt av tid til det. Dermed dro vi hjem til meg, hentet vofsen og gikk oss en tur istedenfor. Utrolig deilig, og forfriskende ikke minst! Tror også at Nelly satte pris på en kveldstur. 

Kom hjem til biffmiddag som min kjære hadde laget. Nam! 

Nå sitter jeg her i en blå kosedress og slapper av, får se om det blir litt, ja bare litt godis på meg. Har litt potetgull og sjokolade her hjemme, men skal prøve å holde meg i skinnet og bare ta litt. Tross alt lørdag? Haha.




GOD HELG




hadde jobb i dag, men det stoppet meg ikke fra en tur med vofsen først. Såklart var min kjære pulsklokke sammen med oss. ble en rask tur på 19 minutter, og 230 kalorier forbrent.  182 i maxpuls og 143 i gjennomsnitt. gøy å ha mange fakta å se på. Det regnet flrresten helt forferdelig, så det stinket våt hund når vi kom hjem. bra jeg hadde på meg regnjakke.

Skal straks gå en tur til. kveldstur før jeg finner senga mi. skal på jobb igjen i morgen så trenger all den søvnen jeg kan få. 

drikker også mye vann for tiden, noe som er superviktig for kroppen.

har ennå gangsperre, værre enn i går. så jeg føler jeg ser helt merkelig ut når jeg går. og det er ordentlig vondt å bøye knærne, sette seg ned og til og med å gå. gøy?nei.

min kjære sitter med dataen og spiller flightsimulator, så jeg blogger fra min nye samsung tab. jeg elsker å ha nettbrett, men det er fortsatt bedre å skrive lange innlegg på data. så beklager for eventuelle skrivefeil. 




I dag kjøpte jeg DENNE klokken. Altså Garmin Forerunner 210, som er en pulsklokke. Jeg valgte denne da vi har den på jobb, og jeg enkelt fikk tak i den da. Etter å ha laddet den opp og konfigurert den så var det tid for å prøve den ut. Jeg registrerte meg også på garmin connect, så om noen andre har garmin connect så legg meg gjerne til! Navnet er  : Chellie93

Klokken er veldig enkel i bruk, og jeg fant fort ut hvordan jeg bruker den. Nå er jeg klar for mere trening, da det er en stor motivasjonsfaktor det med å forbedre resultatene sine fra gang til gang. Denne gangen ble det 284 kalorier forbrent. En helt grei liten tur som jeg brukte 23 minutter på. gjennomsnittspulsen var på 129 og max på 159. Altså ingen slitsom tur, men med en hund som skal stoppe og snuse overalt, så er det ikke alltid like lett å gå så fort. 

By the way så har jeg fortsatt vondt i lårene mine. Fortsatt sliten i føttene, og å bøye meg ned, gå trapper og slikt er ikke painless. Men for og si det slik, så ELSKER jeg det. Jeg kjenner at jeg har trent og det har fått en effekt. Gleder meg til mere trening i morgen, og mest av alt, benkpress igjen, som er en av mine favoritter.

I morgen skal jeg stå tidlig opp, få lillegutt i bhg, og gå en lang tur med hunden. Og derette skal jeg på jobb igjen. 

Liker klokka meget godt!

Garmin Forerunner 210, pulsklokke med GPS




Nå er vi kommet til 2013, og dette skal virkelig bli mitt år. Jeg er klar, jeg har målene klare, og er motivert for at jeg skal kunne stå og se på fyrverkeri natt til 2014, og vite at mine mål er nådd.

Tenkte å liste opp noen av mine mål, slik at jeg både har det klart skriftelig, og at jeg har publisert det offentlig, og dermed er litt mere bundet til og faktisk stå på og klare alle målene mine.

Ett mål som er veldig viktig for meg, er skolen. Jeg har satt meg et mål om bra karakterer nå til sommeren, og jeg vet at jeg klarer disse fagene, bare jeg faktisk gjør det jeg skal og studerer. Siden jeg har "klisterhjerne" når det kommer til pugging, har jeg kommet meg lett gjennom skolen med bra karakterer selv om jeg har vært lat. Så jeg vet at om jeg står på litt, så vil jeg kunne heve karakterene noen hakk. 

Et annet mål er at jeg skal bli flinkere med husarbeid. Som da blir at huset skal vere mye renere og ryddigere, slik at vi slipper storrydding 1 gang i uka. Da blir det litt hver dag. Dette trenger jeg da mere energi til, som da leder over til et annet mål som er mere energi i hverdagen.

Mere energi i hverdagen vil jeg få av å trene regelmessig, og forandre kostholdet mit ytterligere til det bedre. Altså mitt tredje mål er at kostholdet skal bli bedre, og jeg skal lære meg og spise sunnere.

Mitt fjerde mål er at jeg skal nå min målvekt, som jeg ikke har klart ennå. Etter graviditet så sitter ennå mange kilo igjen. Jeg står fast på et sted, og jeg klarer ikke og knekke koden til hvordan jeg får vekten til og gå nedover igjen. Dette henger nok i lite energi og dårlig kosthold. Noe som skal endres nå i 2013.

Altså:

-Bra karakterer
-Ryddig og rent hjemme
-Spise sunnere og trene regelmessig(og mere)
-Nå målvekten min

Et annet lite mål er og finne ut hva jeg skal gjøre til høsten, jeg har flere valg som jeg må se gjennom og bestemme meg for ett endelig et. Om det enten blir lærling eller høyskole, eller bare jobbing. Vi får se, men slik det ser ut nå, så har jeg ikke peiling, rett og slett.

I dag har jeg vært på jobb, og etter det var jeg på styrketrening, det var lenge siden sist, da jeg har ligget syk og svak siden før jul. Og nå er jeg igang igjen. Føttene verker etter knebøyene og trapper er en stor utfordring akkurat nå. Men samtidig som det verker, så er det fantatisk deilig. Jeg elsker å kjenne at kroppen har jobbet, kalorier forbrent.

Jeg har funnet en pulsklokke som skal kjøpes inn, og jeg tenkte at jogging skal bli min nye favorittsport. Eller, på 2 plass etter handball da. Skal starte på et nybegynnerprogram for jogging, da jeg ikke har jogget noe særlig før.

HEIA MEG

 





Skriver om mitt liv som ung mor til Sebastian Nicolai og forlovet med barnefar. Sammen har vi Rottweilervalpen Nelly, og katten vår Gråpus. Vi bor i vårt eget hus og er en flott liten familie på 5.



ARKIV

· Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012 · September 2012 · August 2012 · Juli 2012 · Juni 2012 · Mai 2012 · April 2012 · Mars 2012 · Februar 2012 · Januar 2012 · Desember 2011 · November 2011 · Oktober 2011 · September 2011 · August 2011 · Juli 2011 · April 2011 · September 2010 · August 2010 · Juli 2010 · Mai 2010 · April 2010


KATEGORIER

· Blogg · Dyr · Foto · Graviditet · hverdag · Konkurranse · mat og og drikke · Musikk · Nelly · Oriflame · outfit · Scrapping · Sebastian Nicolai · Sminke · Trening · økonomi

LINKER

· blogg.no · Få din egen blogg!

hits