Kjenner det ikke er like lett å få inn et blogginnlegg hver dag, derfor får jeg heller bare ta det når det passer.

Torsdag stod jeg faktisk opp kl. 6 og dro på treningssenteret. Gjorde kickstartprogrammet. Det var slitsomt så tidlig, men deilig å vere ferdig før jobb!

Torsdag spiste vi wok til middag. Nydelig godt :)

Fredag ble det ingen trening, men det ble pestokylling med chipz og cherrytomater på menyen. Også nydelig godt. Chipzen var hjemmelaget fra poteter.

Idag, altså lørdag så spilte vi kamp mot Hødd i Ulsteinvik. De har fått ny flott hall, men det var ikke nok mot oss. Stillingen ble til slutt 23 - 34 til oss, hurra!!
Jeg var ikke ferdig etter kampen, jeg og mamma dro ned til aktiv treningssenteret i Ulsteinvik. Der prøvde jeg for første gang squash! Dette var utrolig gøy, og jeg fikk en ekstra time med trening. Det blir absolutt ikke siste gang jeg drar til Ulsteinvik for å spille squash :)

Nå er jeg kommet hjem, og det blir avslapping resten av kvelden, skal kose meg sammen med min kjære mann ♡




Det ble ingen morgentur på meg idag. Ikke fordi jeg ikke klarte å stå opp, men fordi mannenmin brøyter, og jobber derfor ofte om natten. Og når han ikke er kommet hjem til klokken 6 om morgenen så kan jeg ikke gå fra sebastian som sover alene. Desverre er det slik noen ganger. Men jeg skal på handballtrening i kveld, og få bevege meg i 1 1/2 time. Så detblir godt!

Jeg har valgt en litt annerledes treningsuke denne uken. Slik at jeg får bli med på en gruppetime på torsdag.
Treningen blir slik:
Mandag : handball
Tirsdag: kickstartprogrammet dag 1
Onsdag: handball
Torsdag: basisball RAW
Fredag: kickstartprogrammet dag 2
Lørdag og søndag har vi faktisk handballkamp begge dagene, så får se om jeg får tid til å bli med på begge kampene eller ihvertfall den ene.

Maten idag ble Torsk med søtpotetsappe og bacon.

Kjempegodt, og så sunt også da!
Jeg spiste faktisk kun den ene tallerkenen som det er bilde av, og jeg er god og mett ennå.

Torsken hadde jeg i ovnen på rundt 100 grader til den var klar. Grei måte å gjøre det på når den er frossen.  Stappen laget jeg av søtpotet, gulrot og brokkoli med litt mager kesam i, og salt og pepper. Bacon stekte jeg bare vanlig.  Godt og enkelt. Fisk skal vi ha oftere, da sønnen min er kjempeglad i fisk.

Det blir fisk til middag i morgen også,  med oppskrift fra en av kristine weber sine bøker. Ta en titt innom bloggen imorgen for å se hva jeg skal lage! :)

Jeg blogger fra en samsung tab, så det kan vere litt feil ser jeg med mellomrom og slike ting. Beklager dette.




Har vært uten internett i noen dager da vi pusser opp kjelleren, og internettkabelen ble revet ned. Men nå er jeg back in business!

På fredagen ble det ikke joggetur. Det var kaldt og glatt. Jeg er skuffet, men så tenker jeg på at jeg har trent to styrkeøkter denne uka, handballtrening og gått turer. Så skal egentlig vere fornøyd.

Lørdag ble en kort tur på ca en halvtime.  Og runden bruker jeg egentlig mye mindre tid på, men når enn kombinerer is med pøsregn så er det ikke mye grep enn har. Jeg skle omtrent hele veien. Regn og vind. Men tur ble det jo såklart.

Idag reiste vi til isfjorden og spilte handballkamp. Lang reise, men når vi dro med oss 2 poeng hjem er det absolutt verdt det. Stillingen ble 19 - 30 og jeg fikk en god treningsøkt ut av det.

I går spiste vi tikka masala. Det bestod av kylling med saus, ris og salat. God lørdagsmiddag. Idag ble det ikke middag, da jeg var bortreist hele dag

Imorgen er det tidlig opp igjen og gå tur med hunden før jobb. Og handball på kvelden.

Det er også handledag imorgen, det blir spennende og se hvordan det funker med handleliste og meny for hele uka.  Nye spennende retter skal lages, og jeg gleder meg til mer sunn og god mat.




Økt to var værre enn økt en på kickstartprogrammet, eller kanskje jeg bare klarte å gi mer og få til bedre teknikk? Øvelsene var ihvertfall like harde som den andre økta. Kjente det godt på elevert utfall og thrusters.

Totalt brukte jeg 1,05 time på treningenm inkludert noen minutter uttøying på slutten ( 5-8 min).
Gjennomsnittspulsen min lå på 156♥ som viser jeg har stått greit på idag.  Og 549 kalorier forbrente jeg :)

Nå sitter jeg og koser meg med ettertreningsmat. En smoothie laget av en fryst banan, liitt fryst blåbær, litt melk og vaniljeproteinpulver. Er vell mere milkshake enn smoothie da, godt er det ihvertfall!

Ja, lat som jeg er spiser jeg rett fra bollen jeg mixa maten i :) ingen ekstra oppvask på meg nei!

Som avslutning hver treningsøkt ror jeg 2000 meter på romaskin. Har satt meg ett mål å klare å ro 2000meter  på rundt 7 minutter. Men teknikken er veldig viktig at jeg får inn bedre. Den første økten jeg hadde var på tirsdag, da ente jeg på 10,59 minutter på 2000 meter. Fikk ikke til teknikk så bra så ble litt klumsete og jeg prøve meg frem for å få bedre kontakt med rompe/lår istedenfor å dra slik  med armene. Og hele bevegelsen og få det ti å flyte.

Idag gikk det betydelig mye bedre. Jeg føler ihvertfall at teknikken er blitt bedre, jeg fikk mye mer kontakt med rompe/lår og fikk bedre flyt i bevegelsene. Satser på dette bedrer seg for hver gang. Jeg brukte 09.36 minutter idag.

6.jan-15 : 10,58
8.jan-15 : 09,36
13.jan-15 :  kommer ;)




Nå sitter jeg og slapper av etter en meget god middag. På menyen idag stod det tacopai, noe jeg har laget flere ganger før, men ikke etter denne oppskriften! Oppskriften kommer fra Kristine Weber sin bok, men jeg tik en egen vri, da det ikke var oppgitt noen grønnsaker i oppskriften. Jeg fylte på med mais, agurk og paprika. Og liiiitt ekstra kjøttdeig.

Det stod 2 porsjoner på oppskriften, men bunnen dekket jo fint hele den store paiformen min, og fyllet fylte formen godt. Vi har over halve paien igjen, og alle er mette og gode. Både mannen og Sebastian sa det var godt :)

Bunnen idag bestod av kokkosmel og mandelmel. Absolutt ikke noe hvetemel eller noe tull! I fyllet var det mye grønnsaker, kjøttdeig, mye deilig krydder og creme fresh(butikken var tomme for kesam). Og ost på toppen :)


Nå skal jeg straks skifte på meg og dra på treningssenteret. Dag to med kickstart programmet  står for tur. Jeg har holdt programmet og kostholdet hele uka. Har heller ikke handlet noe annet enn det som stod på handlelista.

Må også sette igang med planleggingen av neste ukes matmeny. Treningen er jo klar, da jeg har mine faste treninger.

Mandag - tur før jobb og handball
Tirsdag - styrketreningsprogrammet
Onsdag - handball
Torsdag - styrketreningsprogrammet
Fredag - jogge en tur med hunden
Lørdag - hvile
Søndag - valgfritt.

Denne søndagen skal jeg spillenhandballkamp, så da blir det en god økt den dagen også!




I dag er jobbdagen. Når enn er lærling så er jo ikke lønna så stor første tiden, så jeg er avhengig av en ekstrajobb for å få inn noen ekstra kroner i måneden. I tillegg så er jeg så gla i gjengen på deltidsjobben at jeg ikke klarer å slutte heller. Jeg jobber da en dag i uka og annenhver helg. Jobber jo 100% som lærling og for å få til ekstrajobben blir det mye jobbing en dag i uka. Jeg jobber fra klokken 8 på morgenen og heelt til klokken 7 om kvelden. Men penger blir det jo.

Nå har jeg spist dagens middag, blomkålsuppe.  Helt greit, ble litt mye hvitløk og litt lite annen smak. Neste gang blir det brokkoli også i suppa. Men likte konsistensen på suppa da.

Ikke så bra bilde, men slik var dagens middag :)

Men dagen er ikke ferdig enda, nå skal jeg på handballtrening og få forbrent litt kalorier. Før jeg tar kvelden.




Da har jeg prøvd meg på treningsprogrammet til shape up. Og det blir nok å fortsette med dette utmåneden ihvertfall. 2 ganger i uka skal jeg trene ihvertfall, og muligens en økt lørdag/søndag om jeg klarer det.

Øvelsene jeg gjorde idag var:

Frontbøy med kettlebell og strikk rundt leggene.
Smale armhevinger på knærne (tyngre enn vanlige ja.. )
Facepulls med slynge
En arms roing med slynge
Utfall med kettlebell som ekstra vekt
Strakemarkløft med stang

Slyngeøvelsene var tunge, mye tyngre enn jeg trodde, måtte justere ned på vanskelighetsgraden fra det som stod i beskrivelsen, men får satse på at sterkere armer og mindre kilo å dra på hjelper på disse øvelsene etterhvert. Samme med armhevingene.

Jeg avsluttet med å ro 2000meter på romaskin. Merker jeg må øve på teknikk der ja, men skrev ned hvor lang tid jeg brukte, og håper på å korte ned tiden etterhvert som teknikk, styrke og utholdenhet bedres.

På treningen idag brente jeg av 633 kalorier. Dette er medregnet ca 10 minutt gange fra min mor og hjem etter trening. Brukte ca 57 minutter på treningssenteret. Men blir nok flere sett og mere intensivt etterhvert som teknikken sitter bedre i øvelsene.

Gj. Puls husker ikke nå, men skal finne det frem til imorgen. :)

I dag laget min kjære, flinke mann mat. På menyen idag stod det kylling med fullkornspasta, pesto og cherrytomat.

Jeg var jo så heldig å få spise ferdiglaget mat når jeg kom rett fra trening :)

Ja pastaen lå vist litt lenge i vann før jeg kom hjem( min kjære spiste vanlig pasta når han og sebastian spiste middag før) så den var litt vassen, men det gikk fint! Var ihvertfall veldig godt, og mett ble jeg!

Drikkeflasken med vann i er kjøpt på Ebay, og jeg er godt fornøyd med den. :)

I morgen er det jobb, jobb og mere jobb hele dagen frem til klokken 7 om kvelden, så handballtrening. Min kjære skal lage middag imorgen også, lucky me!!




Selvfølelsen og mestringsfølelsen er på topp etter en dag der alt har gått etter planen.

Jeg stod opp litt før halv 7 i dag, gikk en halvtimes tur med hunden før jeg stelte meg og gjorde meg klar for jobb og gjorde lillegutt klar for barnehagen.

Det er faktisk ganske hærlig når jeg først er kommet meg ut døren, og jeg kjenner energien stiger og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg stod opp en time før for å gå tur. I tillegg til at jeg og hunden fikk trimmen, så er det jo faktastisk å gå i halvmørket når alt er stille og rolig. I tillegg er det jo fortsatt mange som har julelysene på enda, både utendørs og innendørs. Koste meg på tur. Og en fin start på dagen!

Spiste litt havregrøt til frokost, pluss en kopp te. Til lunsj spiste jeg en skyr yoghurt med bringebærsmak. Ellers drikker jeg endel på jobb, flere kopper te og kaffi. Blir slik når enn sitter på kontoret, fint å ha noe å drikke på.

Ble forsinkelser i dag, og har fått handla nesten alt jeg skulle. Mangler bare to ting på handlelista, og disse klarer jeg sikkert å finne i morgen, noe som ble for stressende å gå i flere butikker for å finne i dag. Å ha en trøtt unge fra barnehagen byr på trøbbel når enn må innom flere butikker og handle.

Til middag i dag ble det Torsk med bacon, gulrøtter og brokkoli.  Torsk er noe vi skal spise oftere. Sebastian er kjempeglad i både fisk og grønnsaker, så jeg er heldig der! Gomler både salatblader og brokkolibuketter som bare det. Og spiser ofte mer når han får servert fisk.



Maten var i hvertfall kjempegod, og jeg ble mett og god. Kjenner jeg ikke trenger mere mat i dag for å si det slik.

Skulle egentlig på handballtrening i kveld, men når mannen er ute for å holde veiene fri for slaps og snø må enn bare holde seg hjemme. Heldigvis kommer han snart hjem slik at jeg får gått meg en tur med hunden før jeg legger meg. Så får jeg i hvert fall litt trim, selv om jeg gjerne skulle hatt den 1,5 timen med handballtrening.

I morgen skal jeg begynne på det nye styrkeprogrammet som er i det nye shape up bladet som er ute for salg. Får se hvordan jeg liker programmet og om alt dette hjelper!

 




Jeg har vært på gruppetimer før, men det er veldig lenge siden. Men idag dro jeg på basisball, noe jeg aldri har prøvd før. Et kult konsept, der en gjør mye forskjellige øvelser med en slik ball. Jeg er gåen i kroppen etter denne timen på 50 minutter. Etter timen var det noen minutter til jeg skulle  bli hentet så jeg gikk i greit tempo på tredemøllen i 10 minutter, som vat hardt nok for en sliten kropp.

Jeg hadde pulsklokken på, og på femti minutter basisball og ca 10 minutter gange på tredemøllen etterpå ble resultatet 585 kalorier brent og en gjennomsnittspuls på 164♥

Jeg er godt fornøyd med at jeg fikk til en god treningsøkt på en søndag, og fornøyd med å ha kommet meg på en gruppetime. Jeg kommer absolutt til å dra på basisball igjen!

Jeg trener på Aktiv trening i Ørsta.

Nå skal familien snart på middag til pappa, og i tillegg skal vi prøve å bytte skjerm på min knuste telefon. Den knuste rett før jul, og jeg har faktisk gått uten telefon til nå. Både deilig å slippe den, samtidig frustrerende å ikke få tak i folk.

Jeg er jo en ebay shopper, og bestilte ny skjerm derfra. Gornøyd da skjermkittet kom før tidligst forventet leveringsdato, som var 6 januar, og i går lå det i postkassen min.

Er folk interesserte i at jeg legger ut mine ebay kjøp på bloggen? :)

Senere ikveld blir det en tur med hunden, for deretter å legge meg tidlig. Har nemmelig bestemt meg for at mandag er dagen jeg skal opp før jobb å gå tur med hunden. Så vekkerklokka skal stilles på 06.00 og jeg SKAL opp og få forbrent litt før jobb. Og hunden får det bedre såklart.

Imorgen er også den store handledagen og begynnelsen på planlagte måltider, dette blir spennende! Om det blir noen velykkede middager legger jeg de ut her. :)




Denne overskriften florerer nok overalt på nettet nå. Og overalt i verden er det supermotiverte mennesker som har satt seg mål for nyåret. Jeg ønsker alle sammen lykke til på reisen, og håper alle oppnår målene sine, og får mestringsfølelse.

Godt nytt år, alle sammen!

Jeg har egne mål som jeg såklart har satt meg nå til nyåret. Jeg skal bli flinkere med aktiviteten og med maten. Og jeg håper at med det så kan jeg oppnå en vektreduksjon og minske i cm. Jeg har faktisk kommer godt igang med maten allerede. Jeg har planlagt middag i 2 uker fremover, og har allerede laget handleliste som skal følges til punkt og prikke for neste uke. Skal handle to dager i uka, mandag og torsdag. Håper dette kan bidra til mere kontroll på både matinntaket og økonomien vår.

Nå er det jo evigheter siden jeg blogget. Og det har jo skjedd mye nytt siden sist. Gutten vår Sebastian Nicolai har blitt hele 3 år. Jeg har fått meg lærlingjobb, og vi har fortsatt hunden vår, som jeg har lært nye triks.

Bloggen vil nok handle om mat, trening og slike ting, og mindre personlige ting som familie. Men det vil jo komme litt forskjellig.

Matoppskriftene jeg har brukt disse to ukene fremover har jeg funnet i bøkene til Kristine Weber, som jeg investerte i for en stund tilbake. Og bladet Shape up som jeg abonerer på. Treningsopplegget som jeg skal følge den neste måneden er i det nyeste shapeup bladet som kom i posten min for noen dager siden. :)

Da gjenstår det bare og si til meg selv, og alle med nye mål og motivasjon der ute, KJØR PÅ! :)





Skriver om mitt liv som ung mor til Sebastian Nicolai og forlovet med barnefar. Sammen har vi Rottweilervalpen Nelly, og katten vår Gråpus. Vi bor i vårt eget hus og er en flott liten familie på 5.



ARKIV

· Januar 2015 · August 2013 · Juni 2013 · Februar 2013 · Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012 · September 2012 · August 2012 · Juli 2012 · Juni 2012 · Mai 2012 · April 2012 · Mars 2012 · Februar 2012 · Januar 2012 · Desember 2011 · November 2011 · Oktober 2011 · September 2011 · August 2011 · Juli 2011 · April 2011 · September 2010 · August 2010


KATEGORIER

· Blogg · Dyr · Foto · Graviditet · hverdag · Konkurranse · mat og og drikke · Musikk · Nelly · Oriflame · outfit · Scrapping · Sebastian Nicolai · Sminke · Trening · økonomi

LINKER

· blogg.no · Få din egen blogg!

hits